SPLOŠNI POGOJI POSLOVANJA
- Uvodne določbe
Podjetje VRANKAR – BUS, d.o.o. (v nadaljevanju: podjetje) je registrirano za izvajanje prevozov potnikov (licenca št. GE012511/04702 izdana s strani Gospodarske zbornice Slovenije) in organizacijo turističnih aranžmajev (licenca št. 2213 izdana s strani Turistično gostinske zbornice Slovenije). Podjetje nastopa kot prevoznik in kot organizator potovanj pod blagovno znamko Alps2Istria. Ti splošni pogoji urejajo pravice in obveznosti podjetja ter strank, ki uporabljajo naše storitve.
- Definicije
- “Prevoznik” pomeni VRANKAR – BUS, d.o.o. kot izvajalca storitev prevoza potnikov.
- “Organizator” pomeni VRANKAR – BUS, d.o.o. kot organizatorja turističnih aranžmajev in prevozov potnikov, ki jih izvede drug prevoznik.
- “Stranka” pomeni osebo ali podjetje, ki naroči storitve prevoza ali turistični aranžma.
- “Turistični aranžma” pomeni kombinacijo dveh ali več storitev (prevoz, nastanitev, aktivnosti itd.), ki jih organizira podjetje.
- Rezervacije in plačila 3.1. Stranka lahko storitve naroči prek spletne strani, telefona, e-pošte ali osebno. 3.2. Rezervacija je potrjena ob prejemu plačila, razen če ni drugače dogovorjeno. 3.3. Plačila morajo biti izvedena v roku, določenem v ponudbi ali pogodbi. 3.4. Neplačilo v določenem roku lahko vodi v odpoved rezervacije. 3.5. Naročilo lahko odda le polnoletna oseba.
- Storitve prevoza 4.1. Podjetje zagotavlja prevoz potnikov v skladu z dogovorjenim urnikom in pogoji. 4.2. Stranke morajo spoštovati navodila voznika in se ravnati po varnostnih predpisih. 4.3. Podjetje ni odgovorno za zamude zaradi nepredvidljivih dogodkov (prometne nesreče, vremenske razmere ipd.). 4.4. Naročnik se z naročilom storitve prevoza obvezuje, da bo spoštoval navedbe Uredbe EU 561/2006, katera navaja, da dnevni čas vožnje enega voznika ne sme presegati 9 ur, časovna odsotnost pa 13 ur (pri tem je potrebno upoštevati čas dostave do odhodnega mesta) oz., da čas vožnje z dvema voznikoma ne presega 18 ur dnevno, odsotnost pa 21 ur. Nadalje se naročnik zavezuje, da bo spoštoval dnevni počitek 11 ur oz. skrajšan počitek 9 ur največkrat 3-krat tedensko. Pri daljših potovanjih mora po šestih dneh dela nujno slediti en dan počitka (min 24 ur). Naročnik mora v celoti slediti najavljenemu itinerarju, ki ga potrdi prevoznik v prevoznem naročilu. Brez predhodne potrditve prevoznika, spremembe med izvajanjem prevoza niso možne. Vsakršno odstopanje od navedene poti prevoza in časovnice rezultira v razliki v ceni in je lahko predmet doplačila (dodatni kilometri, nočne ure, cestnine in cestne takse idr.). Če naročnik ob izvajanju prevoznega naročila ne upošteva določil iz prejšnjega odstavka tega člena, je dolžan kriti dodatne stroške voznikov in dostave ter morebitnih glob izhajajočih iz spremembe prevoznega naročila, vse vsled temu, da prevoznik opravi prevoz skladno z določili veljavne zakonodaje, pri čemer naročnik eksplicitno jamči, da bo prevozniku povrnil vsakršno škodo (dejanska ugotovljena škoda, izgubljen dobiček, stroški glob in kazni, ki jih prejme naročnik in drugo), ki mu pri tem utegne nastati. 4.5. Naročnik je odgovoren za morebitno nastalo škodo, ki jo povzročijo potniki v oz. na vozilu in je dolžan povrniti vse stroške (popravila, prevoza na servis, izrednega čiščenja ipd). 4.6. Naročnik je ob naročilu dolžan prevoznika obvestiti o ˝tveganih prevozih˝. To so prevozi, ki predstavljajo varnostno tveganje (npr. prevoz navijačev na nogometno tekmo, prevoz udeležencev na demonstracije in podobno), in kjer je mogoče pričakovati tudi policijsko spremstvo. Če obstajajo okoliščine, zaradi katerih bi bil prevoz lahko tvegan, ima prevoznik pravico do odstopa naročila pred ali med prevozom, naročnik pa ni upravičen do škode, ki bi mu utegnila pri tem nastati. 4.7. Potnik ne sme vstopiti v vozilo oz. ga mora na zahtevo voznika zapustiti če:
- kaže vidne znake, da je pod vplivom alkohola, mamil ali drugih psihoaktivnih snovi;
- je obleka ali prtljaga potnika tako umazana, da lahko povzroči škodo drugim potnikom ali umaže vozilo
- s svojim obnašanjem ogroža javni red in mir, predstavlja nevarnost za vožnjo ali potnike ali voznika;
- je poškodovan ali bolan in obstaja možnost, da bi se njegovo zdravstveno stanje poslabšalo
- ima pri sebi prtljago, ki vsebuje: vnetljive, eksplozivne, radioaktivne, korozivne, kužne, strupene in druge snovi, ki predstavljajo nevarnost in lahko povzročijo hujše posledice osebam in vozilu
- ima pri sebi prtljago, ki vsebuje predmete in snovi, katerih prevoz je prepovedan z zakonom.
- Turistični aranžmaji 5.1. Organizacija turističnih aranžmajev poteka v skladu s pogoji določenimi v programu posameznega aranžmaja. 5.2. Podjetje si pridržuje pravico do sprememb programa zaradi nepredvidljivih okoliščin. 5.3. Stranka mora upoštevati vse informacije in navodila, ki jih posreduje podjetje.
- Odpovedi in spremembe 6.1. Stranka lahko odpove storitev z obvestilom podjetju. 6.2. Stroški odpovedi se obračunajo v skladu s splošnimi pravili ali posebnimi pogoji posamezne storitve. 6.3. Spremembe naročil in rezervacij so možne le ob predhodni potrditvi podjetja. 6.4. Če naročnik prevozno naročilo odpove, je podjetju dolžan plačati stroške odpovedi:
- do 8 dni pred prevozom – do 5% vrednosti ponudbe (administrativni stroški);
- do 72 ur pred pričetkom prevoza 30% vrednosti ponudbe;
- do 24 ur pred pričetkom prevoza 50% vrednosti ponudbe;
- manj kot 24 ur pred pričetkom prevoza 100% ponudbene vrednosti.
6.4. Podjetje si pridržuje pravico do odpovedi ali spremembe storitve zaradi nezadostnega števila prijavljenih udeležencev ali drugih nepredvidljivih okoliščin. V tem primeru stranka prejme povrnjen celoten znesek.
- Odgovornost podjetja 7.1. Podjetje odgovarja za izvedbo dogovorjenih storitev, razen v primerih višje sile. 7.2. V primeru nezmožnosti izvedbe ali prekinitve prevoznega naročila zaradi višje sile ali izrednih okoliščin, ki jih ni bilo mogoče predvideti (zunanjega vzroka, ki ga ni bilo mogoče pričakovati, ga preprečiti, se mu izogniti ali ga odvrniti) in ko zaradi tega pravočasno nadaljevanje vožnje ni možno, prevoznik ne odgovarja za nastalo škodo, ki utegne iz tega izvirati. 7.3. Podjetje ne odgovarja za osebne predmete strank, izgubljeno prtljago ali zamude zaradi tretjih oseb. 7.4. Prevoznik je odgovoren za škodo, ki nastane zaradi potnikove smrti, okvare zdravja ali poškodbe, če takšna škoda nastane medtem, ko je potnik v vozilu ali ko vstopa oziroma izstopa iz vozila, in po krivdi prevoznika, razen če ta dokaže, da je bila škoda povzročena z dejanjem potnika ali iz zunanjega vzroka, ki ga ni bilo mogoče pričakovati, ga preprečiti, se mu izogniti ali ga odvrniti – višja sila. 7.5. Za škodo, ki nastane zaradi potnikove smrti, okvare zdravja ali poškodbe je prevoznik odgovoren v skladu z veljavnimi predpisi iz naslova obveznega zavarovanja potnikov v javnem prometu in veljavne zakonodaje. 7.6. Za morebitne reklamacije mora stranka obvestiti podjetje takoj ob nastanku problema, oziroma najkasneje v 3. dneh.
- Varovanje osebnih podatkov 8.1. Podjetje zbira in obdeluje osebne podatke strank v skladu z veljavno zakonodajo o varovanju osebnih podatkov. 8.2. Podatki se uporabljajo izključno za namene izvedbe storitev in obveščanje strank.
- Reševanje sporov 9.1. Vse morebitne spore bosta podjetje in stranka reševali sporazumno. 9.2. Če sporazuma ni mogoče doseči, je za reševanje spora pristojno sodišče v Ljubljani.
- Končne določbe 10.1. Ti splošni pogoji stopijo v veljavo z dnem objave. 10.2. Podjetje si pridržuje pravico do spremembe splošnih pogojev, pri čimer bodo spremenjeni pogoji objavljeni na spletnih straneh podjetja.
Podjetje VRANKAR – BUS, d.o.o. se zavezuje zagotavljati kakovostne in zanesljive storitve ter skrbeti za zadovoljstvo svojih strank. Hvala, ker zaupate našim storitvam.
Februar 2025